De ce este important să ai profil de LinkedIn

Când eram studentă îmi doream să găsesc oportunități/ stagii de practică din domeniul meu, pentru a pune în aplicare tot ce învățam în facultate.

Existau tot felul de website-uri, unele prea generale, altele prea exagerate cu informația.

Nu găseam ceva atractiv, nu găseam foarte multe date clare, numai păreri subiective ale oamenilor.

Până într-o zi când am descoperit platforma LinkedIn. Chiar eram în vacanța inter-semestrială, la cămin, cu laptopul deschis, o hârtie A4 și un creion.

Aveam nevoie să găsesc o soluție sau măcar informații pentru nivelul unui student.

Nu voiam cuvinte mărețe, salarii exagerate și experiențe mirobolante.

Voiam să știu ce oportunități pot avea ca student, ca om interesat să învețe și să contribuie.

Uitându-mă foarte atent pe Sfântul Google, am descoperit platforma LinkedIn, o mare realizare în ziua aceea, chiar pot spune că a fost o mare bucurie.

De ce?

Pentru că atunci am creat profilul de LinkedIn care peste aproape 10 ani a devenit un cont cu peste 17.000 de urmăritori, conținut din zona de HR, LinkedIn, Carieră, Job etc.

Totul se învârte în această industrie interesantă.

De atunci a început povestea mea ca iubitor al platformei LinkedIn sau LinkedIn Influencer cum mă strigă oamenii.

În decursul acestei perioade am testat foarte multe variante pentru a descoperi detalii destul de fine precum:

  1. De ce este nevoie de un profil de LinkedIn pentru mai multe șanse de angajare?
  2. De ce este important ca profilul de LinkedIn să fie construit ca la carte?
  3. De ce este mai practic profilul de LinkedIn față de CV?
  4. De ce contează ce, cum și când postezi conținut pe LinkedIn?

Toată această perioadă m-a învățat un lucru: să fiu constantă.

Constantă în postări, să scriu povestea MEA, nu a altor oameni. Să devin un brand personal, un om care să devină o energie/ un simbol în aria pe care o reprezintă.

O influență pozitivă de care oamenii au nevoie, o caută și o apreciază când o descoperă.

Ce este important să faci când vrei să îți cauți job, sau să găsești noi parteneri de business, sau chiar propria echipă de colaboratori, you name it?

Profilul tău de LinkedIn este cartea de vizită unde oamenii vor vedea în primele 5 secunde cât de mult îți pasă de felul cum arată ea.

Profilul tău este acel loc unde pozele, titlul, detaliile, experiența, recomandările și abilitățile trebuie să fie evidențiate foarte clar, sincer și cu accent pe ce contează.

Atunci când faci căutări pe LinkedIn și folosești cuvinte cheie precum „developer”, „engineer”, algoritmul platformei generează exact rezultate cu oameni care și-au adăugat aceste detalii în cont.

Ai grijă mare să adaugi skill-urile pentru rezultate 100%.

Profilul de LinkedIn trebuie să fie construit ca la carte pentru că asta este industria și oamenii nu mai sunt atrași doar de datele din fișa postului, ci și de interesul pe care îl acorzi profilului, experienței tale, realizărilor tale, implicării tale în proiecte etc.

Profilul de LinkedIn este mai practic numai dacă ai toate detaliile trecute. Desigur că este important și CV-ul (construit efectiv cu cele mai importante date, nu detalii nesemnificative), doar că depinde la ce job aplici. Dacă este un job de designer, cu siguranță te va ajuta să îți faci profilul în Canva/Photoshop sau orice altă platformă.

Ceea ce postezi te reprezintă, ține minte și repetă. Tot conținutul din online spune ceva despre tine, despre cariera ta, despre interesele tale și despre cum vrei să contribui în rețea/comunitate. Dacă îți place să scrii articole despre meseria ta, go4it. Dacă vrei să distribui un articol pe care l-ai citit și este interesant, la fel, go4it.

Felul cum postezi, aranjarea în pagină, simbolurile folosite, hashtag-urile folosite și tonul „vocii” sunt doar câteva elemente esențiale pentru a avea rezultate pe LinkedIn.

Cu cât ești mai personal și orientat spre nevoile comunității, cu atât oamenii vor veni spre tine.

Ora la care vei posta ar fi bine să fie ori dimineața, ori după-masa, deoarece seara, after-work, oamenii nu vor mai fi la fel de receptivi.

Photo by cottonbro on Pexels.com

Ce fac eu? Postez în fiecare joi dimineață articol pe newsletterul de pe LinkedIn. (poate fi ora 8, 9, maximum 10) Am observat că reach-ul este mai mic după această oră, însă revine undeva în pauza de masă, între orele 13:00 – 15:00. (depinde, după caz)

Acestea sunt doar câteva idei din articolul de astăzi, date clare care sunt sigură că vor fi utile și aplicate de fiecare dintre voi.

Urmează un ebook cu informații delicate despre cum să ai un profil de LinkedIn profesionist, idei din zona de carieră, job, interviuri etc.

Dacă te interesează să primești acest ebook, scrie-mi, te rog, în comentarii, ce ți-ar plăcea să conțină acest ebook, poate ai anumite curiozități la care eu nu m-am gândit.

Ideile tale plus ideile mele vor genera un rezultat extrem de util pentru fiecare dintre noi.

Îți mulțumesc că ești aici și apreciezi munca mea.

Pe curând,

Ralu

Lasă un comentariu

Creează un site web sau un blog la WordPress.com

SUS ↑